13 juni 2014

Stoutmoedig aan de slag!

Ik ga ervoor! Op een stoutmoedige manier aan de slag. De stap naar het ondernemerschap. Via mijn blog ga ik u op de hoogte houden van de stoutmoedige nieuwtjes maar ga ik ook handvatten geven om op die manier kennis te delen zodat we daar allemaal beter van worden. Door mijn natuurlijke nieuwsgierigheid kom ik altijd weer leuke en interessante dingen tegen. En dat deel ik graag. Binnenkort meer!
29 juli 2014

Vakantie, tijd voor inspiratie

Vakantie, tijd voor inspiratie Het is mooi weer, de drukte is voorbij, tijd voor vakantie. Doordat je eindelijk ontspannen bent, komen vaak de beste ideeën. Je hebt eindelijk tijd om na te denken in plaats van dat je geleefd wordt. Want waar sta je op het moment met je bedrijf, en is dat waar je wilt zijn. Waar liggen nog kansen en mogelijkheden en hoe kan je die benutten. Neem een boekje mee op zak zodat alles wat voorbij komt je meteen op kan schrijven zodat je het niet vergeet. Leuk om over na te denken en op te schrijven: […]
2 september 2014

Beelden worden zes keer sneller begrepen

Beelden worden 6x sneller begrepen dan tekst Beelden zijn belangrijk, heel belangrijk. Waarom? Omdat ze zes keer sneller begrepen worden door de hersenen dan tekst. Het beeld is het eerste wat wordt gezien. Het moet je raken. Pas daarna zijn mensen bereid om echt verder te gaan kijken/lezen. Daarom is het belangrijk om een beeld te hebben wat aansluit bij je bedrijf. Wat aansluit bij het verhaal wat je wilt vertellen en hetgeen wat je duidelijk wilt maken aan de betreffende doelgroep. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat zeker. Met een goed onderliggend concept is dit weer veel makkelijker. Dat zorgt […]
28 oktober 2014

De (online) verkoopkampioen! E-mail!

De (online) verkoopkampioen! E-mail! Gebruik van e-mail en social media in kaart Blinker (bureau voor e-mail marketing) heeft vandaag ‘Het Nationaal E-mail Onderzoek 2014’ gelanceerd. Hierbij is e-mail en social media gebruik in kaart gebracht. E-mail, Facebook, Twitter, Instagram, WhatsApp, Messenger en veel andere manieren waarop je berichtjes, foto’s en geluidsfragmenten naar elkaar kan sturen zijn hierin meegenomen. E-mail het eerst bekeken communicatiekanaal van de dag Want wist je dat na het opstaan, e-mail het eerste digitale communicatiekanaal is wat bekeken wordt? En daarna WhatsApp. En daarna Facebook. Reclame ontvangen we ook het liefst volgens de e-mail (72%). Dat klopt […]
5 september 2016

Passief inkomen, wat is dat?

Passie inkomen, wat is dat? Passief inkomen? Geld verdienen terwijl je op het strand ligt? Huh? Jazeker! Het kan! Online winkelen is alom bekend en serious BOOMING te noemen. Een vergelijkbare stijgende lijn zien we nu ook bij online leren. En nee, daar hoef je niet een erkende school voor te zijn. Misschien draag je die kennis nu 1 op 1 over. Of misschien helemaal niet. ZONDE! 1x in een online programma kan je er zelfs een miljoenen publiek mee bereiken. “Dus ik zet het 1x op en vervolgens kan ik het keer op keer verkopen?” ….Hoor ik je vragen… […]
28 oktober 2016

Wat we op marketinggebied kunnen leren van Egyptenaren

Tijdens mijn vakantie in Egypte viel het mij op dat een paar eigenaren van een winkel al doen wat de marketinggoeroes hier roepen. Gebruikerservaringen zijn super belangrijk En dat gegeven wist deze meneer maar al te goed. Tevreden klanten vroeg hij daarom om een review te schrijven zodat hij dit kon ophangen in zijn winkel. Er moet een vertrouwen bij de klant worden opgebouwd. En wij mensen zijn nou eenmaal sociale dieren. We observeren wat andere mensen doen en reageren hier op. Mensen gaan er vanuit dat de actie van de ander goed is en volgen het daarom op. Social […]
7 december 2016

Een Facebookcampagne, waar moet je om denken?

De regels van Facebook Yup, Facebook heeft regels opgesteld. Want ze willen het natuurlijk zo leuk mogelijk houden. De grootste regel is dat je mensen niet mag vragen om het bericht te delen of zichzelf of iemand anders in het bericht te taggen. Je bent de actie “Like, share & win” waarschijnlijk al heel vaak tegengekomen. Dat mag dus niet! Like & win, dat mag wel. Like & win is in de meeste gevallen absoluut niet handig Hier moet je echt goed over nadenken als je deze actie neerzet. Want wat je wilt is dat je actieve likers krijgt. De […]
17 januari 2017

Ontdek in 3 stappen je WHY en je onderscheidende vermogen

Haal in 3 stappen je why naar boven. In dit blog laat ik je weten welke stappen je moet nemen.  De BIG why! De kern van je onderscheidende vermogen Dit is de kern van je bedrijf. Je drijfveer. Waarom doe je wat je doet en waarom doet het er toe voor anderen? Als je deze vraag kan beantwoorden, dan kan je mensen echt raken. Het maakt een bedrijf persoonlijk en menselijk en creëert onderscheidend vermogen. De meeste bedrijven weten wel wat ze doen en hoe maar niet waarom. The golden circle De visie van Simon Sinek is mooi te vertalen in […]